بومی سازی رزین های مورد استفاده در تخلیص داروهای نوترکیب برای اولین بار در کشور

متن گزارش صداوسیما در رابطه با شرکت دانش بنیان نوآوران زیست گستر ارگ که در تاریخ 13 آبان 1398 از شبکه استانی سهند (مرکز تبریز) پخش گردید:

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به تولید بیش از 40 نوع مختلف از رزین های تخلیص کننده جهت خالص سازی تخصصی انواع ماکرومولکول ها مانند پروتئین، آنتی بادی، آنزیم، DNA و پپتید در مقیاس نیمه صنعتی گردید.

ماکرومولکول های مختلف بطور گسترده در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی، زیست فناوری و ساخت مواد شیمیایی کاربرد دارند. بطور ویژه، بسیاری از پروتئین ها و آنتی بادی ها در حوزه سلامت، در تولید داروهای نوترکیب موردنیاز در درمان بیماری خاص، اختلالات خودایمنی و سرطان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که جداسازی و تخلیص این نوع فرآورده های استراتژیک موردنیاز کشور، با استفاده از محصولات بیوتکنولوژیک تولیدی این شرکت با صرفه هزینه بسیار کمتر قابل انجام است.

علی فرهادی مدیرعامل شرکت نوآوران زیست گستر ارگ مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اذعان می دارد این شرکت اولین و تنها تولید کننده انواع رزین های تخلیص کننده مانند نیکل سفاروز، سفاروز 4B، DEAE سفاروز و … در کشور می باشد که محصولات تولید شده آن در گریدهای مختلف، مشابه با نمونه های عرضه شده توسط معدود کمپانی های معتبر امریکایی و اروپایی بوده و دانش فنی به کار برده شده در فرآیند طراحی و ساخت آن ها، موجب افزایش سرعت، دقت فرآیند و راندمان مطلوب تخلیص ماکرومولکول ها می گردد.

به گفته دکتر حامد فرضی مدیر فنی مجموعه ARG Biotech، این شرکت قادر به طراحی و تولید ترکیبات شیمیایی و دارویی متنوع، انجام پروسه اتصال انواع ماکرومولکول ها بر روی رزین های سفاروز و سیلیکا، تهیه نانوذرات فعال شده مغناطیسی جهت اتصال به انواع پروتئین، آنتی بادی و آنزیم می باشد

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *