رونمایی وزیر بهداشت از رزین های کروماتوگرافی ارگ بیوتک

رونمایی وزیر بهداشت از رزین های کروماتوگرافی ارگ بیوتک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، محصول زیست فناوری، رزین‌های کروماتوگرافی برای خالص‌سازی داروهای نوترکیب شرکت نوآوران زیست گستر ارگ تبریز باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز رونمایی شد.

دوازدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح ۹ پروژه‌ی سلامت، پژوهشی و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور امروز سه شنبه ، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، البرز، کرمانشاه، ساوه و شهرکرد از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه از فروش ۳۰۰ میلیون تومانی محصولات شرکت نوآوران زیست گستر ارگ، در طول سال جاری خبر داد .

دکتر محمد حسین صومی ابراز امیدواری کرد این شرکت در آینده‌ی نزدیک، توانایی تامین نیاز کشور را در زمینه‌ی تولید رزین‌های کروماتوگرافی خالص سازی داروهای نوترکیب را داشته باشد.

وی گفت: نیاز کشور به رزین‌های کروماتوگرافی، 2 هزار لیتر است که این شرکت در حال حاضر ۵۰۰ لیتر را تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت نوآوران زیست گستر ارگ، تنها تولیدکننده‌ی تخلیص کننده‌ی پروتئین آنتی بادی آنزیم در ایران بوده و دانش فنی بالا، دوستداری محیط زیست، بهره‌مندی از علوم نوین و پژوهش محور بودن و برابری با برندهای جهانی از جمله ویژگی‌های محصولات زیست فناوری تولید شده در این شرکت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ایام پرالتهاب کرونا، تقدیر کرد و گفت: تولید محصول رزین‌های کروماتوگرافی خالص‌سازی داروهای نوترکیب توسط این شرکت، یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی است.

دکترسعید نمکی، واردات ستون‌های کروماتوگرافی و رزین‌ها چه در صنایع دارو و چه در صنعت غذا و مواد شیمیایی را یکی از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و افزود: تولید این محصول توسط شرکت‌ داخلی و این خودکفایی را به ملت ایران تبریک می‌گویم.

رونمایی وزیر بهداشت از رزین های کروماتوگرافی ارگ بیوتک در تاریخ 25 آذرماه 1399 در محل دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت.

 

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *